För att se denna notifieringsruta behöver du ha Javascript påslaget i din webbläsare.

Varför visas inte raderna i fakturafoten?

« tillbaka till vanliga frågor

För alla versioner av epicraft Faktura Standard och Professional.

Denna artikel påvisar ett fel som beror på Windowsinställningar men som påverkar epicraft Faktura Standard och Professional, samt visar hur du löser detta.

Felet kan visa sig på två sätt, antingen syns inte nedersta raderna av fakturafoten vid förhandsgranskning eller på pappret vid fysisk utskrift. Välj lösning nedan som passar in.

Fel pappersformat för standardskrivare

Det första du bör kontrollera innan du väljer lösning nedan är att den skrivare som du använder för utskrift har rätt inställning för papperstorlek. Din skrivare ska vara inställd att skriva ut A4 som papperstorlek.

Fel vid förhandsgranskning

Detta beror på ett fel i grafikhanteringen i Windows 7. Microsoft har rättat detta i Service Pack 1 och vi rekommenderar att du uppgraderar din version av Windows 7 till Service Pack 1 via Windows Update för att lösa problemet.

Fel vid utskrift på papper

Felet beror på en inkompatibilitet mellan din skrivare och Windows (skrivarens drivrutin).

Vi rekommenderar att du använder utskriftpositioneringsfunktionen i epicraft Faktura där du kan justera utskriften i höjd- och sidled så att den passar just din skrivare.

Justera utskriftsposition

  1. Öppna Verktyg->Programinställningar.

  2. Klicka på Positionera utskrift.

    För större bild - klicka på bilden

  3. Använd pilarna till höger för att positionera utskriften så den passar din skrivare.

    För större bild - klicka på bilden

  4. Klicka på Spara.

  5. Skriv ut en befintlig faktura på din skrivare för att se om justeringen blev tillräcklig.

© 2007-2017 A Perfect Day AB | Nimrodsgatan 8, 115 42 Stockholm